INSTRUKCJA OBSŁUGI CR04, CR06

 

 

 

 


Urządzenie do sprawdzania wtryskiwaczy common rail - przez pomiar ilooci paliwa na powrocie.

W zależnośoci od oznaczenia (CR04 lub CR06) zestaw zawiera 4 lub 6 skalowanych pojemników
plastykowych każdy o pojemności 120ml.

Pomiar ilości paliwa na powrocie z wtryskiwaczy common rail CR 04 (06).

Dobrym wskaźnikiem jakości wtryskiwacza common rail jest ilość paliwa na odpływie.
Uszkodzony wtryskiwacz oddaje na odpływie dużo większe (lub dużo mniejsze) ilości paliwa w porównaniu do wtryskiwaczy sprawnych. Niewielka różnica między wtryskiwaczami w zwracanej ilości paliwa jest sprawą normalną - związaną z tolerancją wykonania oraz indywidualnym starzeniem wtryskiwaczy.

Urządzenia CR 04, CR 06 pozwalają na:

  • identyfikację uszkodzonego wtryskiwacza (szczególnie przy problemach z rozruchem)
  • porównanie ilości paliwa zwracanej przez poszczególne wtryskiwacze
  • pomiar objętości paliwa na powrocie z wtryskiwaczy
  • podłączenie do wtryskiwaczy różnych producentów
  • wykrycie i wypłukanie czasami występujących w systemie opiłek metalowych

Przebieg sprawdzenia:

  1. Rozgrzać silnik do temperatury normalnej pracy.
  2. Silnik wyłączyć.
  3. Zdjąć sprężyny zabezpieczające z przewodów odpływowych wtryskiwaczy.
  4. W miejsce przewodów odpływowych wetknąć na wtryskiwacze końcówki przewodów CR 04 (06).
  5. Zabezpieczyć rurki CRP 04 (06) przy pomocy oryginalnych sprężyn zabezpieczających (Bosch).
  6. Uruchomić silnik.
  7. Odpływ pojawia się jednocześnie z uruchomieniem silnika. Pomiar odbywa się na obrotach biegu jałowego.
    Wskazówka: W pewnych przypadkach jest potrzebne krótkotrwałe podniesienie obrotów na 2500 do 3000 obr/min.
  8. Silnik wyłączyć.
  9. Odczyt i interpretacja wyników pomiaru.
  10. W razie potrzeby naprawa lub wymiana wtryskiwacza.
  11. Powtórzyć kroki 3 do 8 (z wymienionym wtryskiwaczem).
  12. Przy demontażu ścisnąć rurkę pomiarową, aby uniemożliwić wypływ paliwa.
  13. Zdemontować rurkę z odpływu.
  14. Zawartość pojemników wlać do zbiornika paliwa.
  15. Przywrócić układ paliwowy do stanu pierwotnego.

Powrót